Mak takde?! OMG..

Pertamanya, aku minta maaf sebab lama tak update blog ni. Busy sket seminggu ni. klu korang nak tau sebab apa kau busy, kena baca la post kali ni.Tajuk kali ni pelik sket. Sudah semestinya pelik bagi aku sebab aku laki. hahaha.. actually, my mother nak hantar adik aku sambung belajar kat Penang. So, sepeninggalan mak aku, aku terpaksa jaga rumah + adik- adik aku. lol.. Berat nih. Suma keja rumah aku kena buat. Kena keja dari bangun tido sampai nak tido. Teruk tu. Ni jadual Harian aku waktu mak aku takde.



6.30 a.m   - Prepare breakfast untuk ayah and adik- adik aku.

7.00 a.m   - Hantar adik- adik pegi sekolah.

8.00 a.m   - Sidai kain.

9.00 a.m   - Sapu sampah.

10.00 a.m - Keluarkan bahan mentah yang nak kena masak. (Ikan, ayam, sayur, bla2.. )

11.00 a.m - Masak! (Hahaha.. aku pun tak percaya. Seminggu aku kena masak untuk family aku.)

12.50 p.m - Pegi amik adik- adik kat sekolah.

2.00 p.m   - Hantar adik bongsu pegi sekolah agama.

3.30 p.m   - hantar adik second last pegi sekolah agama n amik adik bongsu sekali.

4.00 p.m   - Angkat kain, buang sampah.

6.30 p.m   - Amik adik balik sekolah agama.

8.00 p.m   - Hantar adik secong last pegi tuisyen.

9.45 p.m   - Amik adik balik dari tuuisyen

10.30 p.m - Iron baju sekolah adik- adik.

12.00 p.m - tido.. ~~ (hehehe..)

Padat juga jadual aku. Sebelah petang tu ada juga mesej- mesej ngan 'Madam' aku. Gap antara keja-keja tu slalunya aku isi dengan tengok TV or surfing internet je. Dalam masa seminggu ni memang penat la. Respect la kepada sumaa mak- mak yang ada. terutamanya my mom la.. :P .. To all bakal mak, korang kena prepare (mental and fizikal) betol- betol la. bukan senang jadi mak ni. Beban tu jangan kata la. migrain aku.. and to all yang sudah jadi mak, tabik spring la.. Nasib baik cuti aku dah nak abis. pas ni no more keja rumah. Tapi kena buat assignment pulak la. Takpe.. sampai sini dulu post kali ni..

//Apa aku buat waktu lapang.. :)

if (aku == free )
   {
      cout << "Melepak & tengok TV" << endl;
   }

else
   {
      cout <<"Terpaksa buat keja :'("<< endl;
   }

// hehehe.. paham x?? :P

1 Response to "Mak takde?! OMG.."

  1. Chybee Says:

    bagus juga sekali sekala budak2 laki kene cmni. baru diorg nak hargai sikit mak2 ngn kaum hawa yang jadi surirumah tu kan :D

Post a Comment